Vérvörös. Feltűnő. Provokatív. Elgondolkodtató.

2018. augusztus 07. 15:32 - Kokas Bálint

Retró sorozatok: Emlékszel???

Napjainkban újra reneszánszukat élik a retró sorozatok a tévében! Ami nem meglepő: a nosztalgia, életünk fontos része. És van is rá igény.  Holnap például a Julieta -indul a Tv2-n, 14:45-től. Főszerepben az Esmeralda sztárja, Leticia Calderon A közmédia M3-as csatornája több százezres nézőtábort ültetett le a képernyők előtt egy éve, amikor elkezdték ismételni a kultikus Szomszédokat, de mind a Duna tévén (minden hétköznap 17:00) és a TV2-n ( minden hétköznap 19:00-tól) jól muzsikál a Hegyi doktor! Ezeket a szériákat ugyan nem néztem, de az Izaura Tv-n jelenleg is fut olyan történet, vagy futott, amit az egész országgal együtt, én is követtem! 

Szóval: fiatal korunk, meghatározó sorozatai! Na, és rémlik a főcímdaluk? Ha nem, akkor itt van: 

1. Esmeralda

Legelőször az Rtl Klub vetítette, 1998-ban. A vak lány története, mindenkit meghatott. Ez volt az ország első szappanoperája. Mindenki imádta. Én is. Nyolc évesen, nagyon izgalmasnak találtam a történetet. Azóta már az én életem lett szappanopera! :D Jelenleg az Izaura Tv-n fut, minden hétköznap: 21-órától. 

 

2. Paula és Paulina

Erich Kästner, A két Lotti történetének, szappanopera változata, Gabriela Spanic-al, és az Esmeralda főhősével, Fernando Colungával. A szegény Paulina, egy mosdóban találkozik a gazdag, és gonosz ikertestvérével, Paulával, és a pénzért cserébe átveszi az ikertesója helyét, gazdag családjában.  Először 1999 -ben, az Rtl Klub vetítette először, de idén a Tv2 és az Izaura is ledarálta. Holnaptól az utóbbi csatorna, ismét leadja. 

3: Pokemon

Mai napig imádom, imádom, imádom! Biztos, hogy a gyerekemet is rá fogom szoktatni. Magyarországon szintén az Rtl Klub kezdte el adni, 2000-ben. Öt évad után, levették a képernyőről. Amerikában jelenleg is fut. Ahogy világszerte is, úgy hazánkban is, hatalmas Pokemon láz volt: matricák, tazók, kártyák! Hihetetlenül jó marketingje volt, van a sorozatnak. Nem véletlen, hogy néhány évvel ezelőtt, ismét kitört a Pokemon láz, amikor megjelent a Pokemon Go!

 4. A farm, ahol élünk

Ezzel a családi sorozattal kellett volna kezdenem! Mert, életem első sorozata, ez volt. És ezt is az Rtl Klub adta ( oké, bocs, hogy megint Rtl...nem találtuk a távkapcsolót...vagy, ugye akkoriban, még fel kellett állnia, ha csatornát akartunk váltani..szóval lusták voltunk :D)

A Wikipédia, így ír a sorozatról: ''A sorozat egy farmon élő család és a Minnesota állambeli Walnut Grove település lakóinak életét mutatja be az 1870-es1880-as évekbenLaura Ingalls Wilder folytatásos regénye alapján készült a televíziós feldolgozás, bár sok mindenben eltértek az eredeti regénytől." . Nagyon szép sorozat volt. Bárkinek, bármikor ajánlom. Jó példát mutat a szeretetről, emberségről, becsületről, vagy éppen a tiszteletről!

 5. Knight Rider

Ki felejtené el a beszélő autó, K.I.T.T. és az ő sofőrje, Michael Knight kalandjait.- Akit a nagy ikon, David Hasselhoff formált meg. Ez volt az első akciósorozat, amit néztem. Imádtam. De mutassatok egy srácot, aki utálta. Először az Rtl adta, aztán sok évnyi kihagyás után, a Tv2 is elkezdte. És jelenleg is fut valamelyik kábelen.

 

 6. Vad angyal

OKÉÉÉ!!! Jöjjön a Tv2- is. Azt tudni kell, hogy a 2000 ezres évek elején három nagy csatorna volt: M1, Tv2, Rtl Klub..és volt még további 6 csatorna, nagyjából! 

Nem volt rossz sorozat, de nem minden részt láttam. Natalia Oreiro ezzel futott be! Magyarországon 2000 tavaszán indult. Azóta, már több csatorna is leadta. Az Izaura jelenleg is adja. 

A retróvonal, folytatódik! :) 

Megvédem magam: ma már nem nézek TÉNYLEG szappanoperát! Se rajzfilmet! :D :) 

Ja! Lájkold a blogot, oké? 

Itt: https://www.facebook.com/vervorosblog/

 

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eleg007.blog.hu/api/trackback/id/tr7214167253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

g-ko 2018.08.08. 16:13:02

"1998-ban. A vak lány története, mindenkit meghatott. Ez volt az ország első szappanoperája."
hogy mi?? Dallas?? Szomszédok?? Familia Kft?? Melrose Place? Beverly Hills 90210? az mi volt? csak ennyi most így hirtelen

stylex450 2018.08.08. 16:48:11

Szerintem meg a Rabszolgasors (Isaura) '86 vagy' 87-ből. Az volt a legelső szappanopera.

Kétkedő Anna 2018.08.08. 17:55:53

Nem lenne rossz ez a cikk, de a indokolatlan vessző elhelyezés és a rengeteg felkiáltójel egy kicsit megtörte a dolgot. Azért volt egy pár szappanopera az Esmeralda előtt is. Rabszolgasors, Megveszem ezt a nőt (Leticia Calderonnal szintén, valamikor 92-93 tájékán), a brazil sorozatok, Pampák királya, Homok titkai. Ezeket mind az Esmeralda előtt adták már itthon, a hazaiak közül meg ugye a Szomszédok, Família Kft, ahogy előttem is említették.

bazzgeth 2018.08.08. 18:00:00

Miért Éppen Alaszka?

H?P? 2018.08.08. 18:12:39

Na mesz te a francba, Najt rajdert leszamitva ilyeneket csak a szellemileg leepult idiotak neznek.

Aston Kanál 2018.08.08. 18:54:00

A klinika. Na az retro, nem ezek. Arra te emlekszel? :)

doomguard 2018.08.08. 19:18:00

Derrick, Nem kell mindig kaviár, Starsky és Hutch, Angyal, Minden lében két kanál, Két férfi egy eset, San Francisco utcái.
Már sokan fel sem fogják mit jelentett ezekből hetente/kéthetente egy rész. Más nap az egész ország ezekről beszélt, az iskolában, munkahelyen, de még gyakran az oviban is!

kommentes nikk 2018.08.08. 20:19:11

Az Esmeralda és a P&P már akkor is vállalhatatlan tré volt, a Knight Ridert anno imádtam, de ma már kb nézhetetlen, A Farmmal próbálkoztam pár éve, de annyira bugyuta volt, hogy három rész után dobtam, a Vad angyalt meg anno a haverokkal a brutál jó csajok miatt néztük, emlékeim szerint szinte minden részben volt egy 5-6-7 perces "bulibetét" mikor a csajok valami diszkóban táncikáltak, akkoriban nem volt netpornó, ez volt helyette :) Arra büszke vagyok, hogy a nyomorult Pokémonból egy percet sem láttam, az nettó agyfasz. Ami viszont ma is üt, az a Columbo, rendszeresen nézem most is, megunhatatlan!

2018.08.08. 20:20:43

Knight Rider:
"Először az Rtl adta, aztán sok évnyi kihagyás után, a Tv2 is elkezdte."

Na ez sem így volt, mert a Knight Rider-t először az MTV 2 adta valamikor a 90-es évek elején.
A Google és a Wikipédia a barátod:
1992. február 29.- 1993. november 27. Ez volt az első vetítés.
Az RTL Klub a fasorban sem volt. Sima antennával volt két csatorna az MTV 1 meg az MTV 2 jobb helyeken még a Csehszlovák 2 bejött. Akkoriban kezdett terjedni a parabola antenna és a német adók, Sat1, Pro7, német RTL, Eurosport stb. lehetett rajta fogni.
Persze neked még az is új lehet, hogy hétfőn nem volt adás se MTV 1 se MTV 2.

kergelepke [UK] 2018.08.08. 20:21:12

Hello. És a nők a pult mögött? :D Arra ki emlékszik még?

2018.08.08. 20:29:22

A legjobbak amire emlékszem:
Derrick, Tetthely, Két férfi egy eset, Angyal, Minden lében két kanál, Kojak, San Francisco utcáin, Dempsey és Makepeace stb. Ezek a 80-as évek végén és a 90-es évek elején futottak az MTV 1-es vagy 2-es csatornáján.
Bocs, nem sértésből, de megjegyzem MTV= Magyar Televízió és nem Music TV.
:)

Semper Fidelis 2018.08.08. 20:31:18

@Aston Kanál: Kórház a város szélén. Gyerekkoromban nekünk ez jutott :) A jó öreg Sova doktor :)

2018.08.08. 20:33:09

@doomguard:

Bizony a Starsky és Hutch is, de még a Hazard megye lordjai is jó volt. :D
Az is akkoriban az MTV-n!

halaloszto 2018.08.08. 21:02:42

hazard megye lordjai!!!

Szabványok 2018.08.08. 21:33:57

Én a scifiket szerettem.
A magyar Pirx pilóta kalandjai és a nyugatnémet Orion űrhajó. Vagy épp a Mézga család, mint rajzfilm.

Krimiből emlékszem a (régi!) Maigretre, az Angyalra, Derrickre, Kojakre. De én még a Colombót is sorozatnak tartom.

Onedin család, Forsyte saga, Dempsey és Makepeace mint angol sorozatok. (Jelentkezzen, aki nem volt szerelmes Makepeacbe!)

Későbbről a Feketeerdő klinika, Minden lében két kanál, Szupercsapat, MacGyver.

flydomi 2018.08.08. 22:03:22

A Retro sorozatokat a néhai MTV1 és 2 adta,amikor még nem volt kereskedelmi adó. :)
Váratlan utazás,Magnum,Knight Rider. :)
Valszeg te egy fiatalabb generáció tagja lehetsz posztíró,aki jó,ha betöltötte a 30-at. :)

Bözske Haranth 2018.08.08. 22:30:36

Jaj az Isaura volt az első sorozat. A Dallas meg szerintem a leghíresebb. A Magnum P.I. kimaradt. A Knighjt Ridert meg a magyar Tv (kettes adta először) szombaton 17:30-kor. Az RTL már ismételte. Gondolom 90-ben születtél és az RTL-en láttál mindent először, de basszus utána nézhettél volna. Esmeralda előtt volt a Kisasszon is. Ezeket a sorozatokat te nem feleded nem mi.

Ragi 2018.08.08. 22:43:50

Hú, hát ez nagyon kezdetleges lett, de inkább úgy mondanám, full nyomi.
Bele se szeretnék gondolni, hogy a 2000 ezres évek az pontosan mennyi is, de egyébként az nettó baromság, hogy volt 3 (nagy) csatorna, meg még 6. Csak a pornót tudtad már akkor is 3-on nézni, ez a felhozatal kb a 80-as évek vége lehetett. De tényleg, ezt hogy sikerült úgy, hogy már a 90-es évek közepén-végén is bőven volt legalább 6 nézhető magyar, meg kistonna külföldi (hahó, hát így csípőből sat1, rtl, sky channel, stb), és hát a hbo is elég régóta köztünk van...
Egyre kérlek, ha a kétezres évek elejét az óvoda és az általános iskola alsó tagozata közti túlélő showban töltötted, akkor az ezekre az időkre eső emlékeket ne blogban add már elő :( totál hiteltelen.

Billy Hill 2018.08.08. 23:39:54

Forró szél. (A HírTV miatt áthallásos is a cím éppen ;-)

Billy Hill 2018.08.08. 23:48:19

Ezt még tévében néztük, amikor 27:35-től megjön a (tényleg) Vad angyal...

www.youtube.com/watch?v=ba2rAlaPhWc

a keresztényeket bántani tilos 2018.08.09. 06:55:23

Még túl fiatal vagy, látszik.
A Knigth Ridert előszőr az MTV 2-es csatornája adta amikor az RTL még a kanyarban sem volt.

brigi0204 2018.08.09. 08:17:10

@g-ko: Nekem is az első gondolatom, hogy hol a Dallas?

Nap 2018.08.09. 09:17:36

78-as körzet, péntek esténként.

SZPIITII 2018.08.09. 09:27:05

@Ragi:
Mennyi egysíkú gondolkodással rendelkező ember van.. Egyféleképpen tudnak értelmezni valamit, aztán ha valaki más irányból közelíti meg a dolgot, akkor verik a tam-tam dobot, hogy ez sz*r. Magatokról állítotok ki ezzel szegénységi bizonyítványt, gondoltam szólok, hogy észrevegyétek..
Olyan nehéz észrevenni, hogy a posztoló inkább érzelmeket akart átadni, mint információt? Nehéz megérteni, hogy a nosztalgia egy érzés és nem kell mindig racionálisan gondolkodni, hanem néha lazítani kell és engedni, hogy az ember érezzen?
A blogger azt ír, amit akar, úgy, ahogy akarja. Ha már ki vagytok akadva azon, hogy kinek-mit-hogy kéne írnia, akkor összekaphatnátok magatokat és írhatnátok pozitív kritikát, amiben nem szóljátok le a posztolót. Azért látom, az apai szigor nem volt meg és nem kaptatok két maflást, amikor mással tiszteletlenek voltatok..
Amint megírtátok a témában a "jobb" cikketeket, legyetek olyan kedvesek és linkeljétek, mert szívesen alkotunk róla pozitív kritikát.
Szép napot!

A nép fia 2018.08.09. 09:38:00

Milyen dilettáns írta ezt a cikket?
A tartalom pontatlan, a megfogalmazás egy hatodikos szintjén van, a helyesírás pedig kritikán aluli.
A Pokémon helyett pedig - ha már retrózol - akkor a "Családi mozidélután a Disney-vel" bármelyik más rajzfilmjét említhetted volna. A mai 30+ korosztály betéve tudja a Kacsamesék, a Gumimacik és a Balu kapitány dalszövegét.
Animéből pedig szintén nem a Pokémon, hanem a Dragon Ball volt az első igazán populáris hazánkban.

kommentes nikk 2018.08.09. 09:54:43

@SZPIITII: "A blogger azt ír, amit akar, úgy, ahogy akarja." - a kommentelő meg ugyanezt teheti, lévén a blog műfaj lényege az interaktivitás meg a kommentelési lehetőség, a poszt csak amolyan kezdőanyag. Jelen poszt meg minden szempontból nagyon szegényes, hat sorozatból három dél-amerikai szappanopera, egy meg egy rajzfilmsorozat, a Farm mek a KN az érdemi dolog itt. Ha valaki retro sorozatokat ígér, akkor nőjön fel annyira a feladathoz, hogy a kb 50 releváns darabból felsorol tíz érdemit, vagy inkább ne írjon semmit, mert úgy nincs értelme. érted, mint ha írnék egy posztot a "Legtutibb autómárkák" címmel, aztán felsorolnék hat darabot, amiből három a Lada, a Moszkvics, meg a Trabant, van egy Toyota, egy Audi, a hatodik meg a Suzuki. Szóval vagy csináljuk rendesen, vagy ne csináljuk, és igen, fél óra alatt ennél tízszer tartalmasabb és szórakoztatóbb posztot írok a témában, amint kifizeted a piaci árát az ezzel töltött munkaidőmnek, máris nekiállok.

arabella_bishop 2018.08.09. 10:23:31

Özvegyekre emlékszik még valaki? Meg a Ha még egyszer kopogtatsz az ajtómon Virna Lisivel, és persze ott A polip is :-)
Na, meg A Forsyte saga, ami azóta is az egyik kedvencem *-*

szmoker (Homo Trollicus) 2018.08.09. 10:37:21

A Knight Rideren kívül a többi felsorolt sorozatból soha egyetlen részt se láttam. Talán túl öreg vagyok?...

Ez viszont szégyen hogy kimaradt.
Airwolf
www.youtube.com/watch?v=l8syGlAMTKA

Meg ez (bár ez Mo-n talán nem volt annyira népszerű)
A-Team
www.youtube.com/watch?v=_MVonyVSQoM

Metálvörös 2018.08.09. 10:40:38

@SZPIITII:
Részben igazad van, mindenki azt ír, amit és ahogyan akar. De ha ezt egy blogban teszi, akkor mindenki más úgy szólhat hozzá, ahogyan akar (a jó ízlés határain belül). A retróság tényleg viszonyítás kérdése, egy valaha technikai csodának tartott Nokia 5110 a mai fiatalok szemében ósdinak tűnik. Ezzel szemben az elsőség többé-kevésbé egyértelmű, és pár perc Google használattal a blogger megkímélhette volna magát a negatív hozzászólások jó részétől. A helyesírás pedig szerintem elvárható, ha az ember nyilvánosság elé kívánja tárni a gondolatait.
A témához: arra "mindenki" emlékszik, hogy hétfőn nem volt TV, de nem írta senki, hogy kedd volt a sorozatok napja, pontosabban a sorozat napja, akkor mentek a már többek által emlegetett klasszikusok. (amik még eszembe jutnak: Aphrodité-örökség, A halál archívuma, Guldenburgok öröksége)

Metálvörös 2018.08.09. 10:47:21

Kicsit keresgéltem, és találtam egy elég jó felsorolást (ámbár a Forsyte-saga nincs benne, de ahogy arabella_bishop említette, nekem is beugrott hogy az is keddi volt):
regiujfilmek.blogspot.com/2014/12/kedd-esti-sorozatok-regi-magyar-tv-ben.html
A bűnügyi sorozatok (Derrick, Tetthely, Kojak, Columbo, Petrocelli, Nagyon különleges ügyosztály, ...) mintha nem kedden lettek volna, talán hétvégéken, és nem szigorúan hetente. De ezek nem is összefüggő részekből álltak, szemben a keddiekkel.

Jancsiszeg1980 2018.08.09. 10:47:44

Én inkább a krimi vonalon retrózok, begyűjtöttem néhányat kínkeserves módon, mert a felét ki se adták magyarul DVD-n, csak jólelkű emberek felvették a TV-ből és hobbiból digitalizálták.
Amiket sikerült összeszednem:

Kojak (mind az 5 évad),
Petrocelli (mind a 2 évad),
San Francisco utcáin (mind az 5 évad),
Startky & Hutch (mind a 4 évad)
T.J. Hooker (mind az 5 évad)
Columbo (összes rész HD-ban, nálunk csak DVD-n jelent meg, ha jól tudom)

nem krimik:
Knight Rider (mind a 4 évad)
Hazárd megye Lordjai (sajnos a 7-ből csak 3 évadot tudtam megszerezni eddig)

Jancsiszeg1980 2018.08.09. 10:50:56

egyszer ledaráltam még az Onedin családot is nem tartottam meg :D

német sorozatok közül szerettem a Klinikát, a Derricket, és a Két férfi egy esetet. A Tetthelyet (ami egyébként még a mai napig is fut a német adókon) viszont nem szerettem...

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2018.08.09. 11:06:13

Egyetértek azokkal, akik szerint voltak már szappanoperák Magyarországon jóval az Esmeralda előtt is, például a klimpírozó rabszolgalányról szóló brazil széria, vagy a mexikói Megb@szom... akarom mondani, Megveszem ezt a nőt.

Szerintem egyébként néhány kommentelő keveri a jó kis sorozatokat a szappanoperákkal. A szappanoperák legfőbb ismérve, hogy általában családokról, nagyobb közösségekről szólnak, és az epizódok összefüggenek, a történet végeláthatatlanul hömpölyög, ellenben a békebeli sorozatokban, mint például Az Angyal, a Starsky és Hutch, a Columbo stb. minden epizód lényegében egy külön történet, csak egy vagy több állandó szereplő fűzi össze őket.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2018.08.09. 11:06:52

Egyetértek azokkal, akik szerint voltak már szappanoperák Magyarországon jóval az Esmeralda előtt is, például a klimpírozó rabszolgalányról szóló brazil széria, vagy a mexikói Megb@szom... akarom mondani, Megveszem ezt a nőt.

Szerintem egyébként néhány kommentelő keveri a jó kis sorozatokat a szappanoperákkal. A szappanoperák legfőbb ismérve, hogy általában családokról, nagyobb közösségekről szólnak, és az epizódok összefüggenek, a történet végeláthatatlanul hömpölyög, ellenben a békebeli sorozatokban, mint például Az Angyal, a Starsky és Hutch, a Columbo stb. minden epizód lényegében egy külön történet, csak egy vagy több állandó szereplő fűzi össze őket.

SZPIITII 2018.08.09. 11:07:26

@kommentes nikk:
Amennyi időt rászánsz a kommentelgetésre(ingyen), akkor ehelyett akár tartalmasabban is tölthetnéd ezt az időt, mondjuk blogolással.
A kommentelő azt tesz, amit akar, de akkor érdemes kommentet írni, ha ad valamilyen pluszt, mert ha több ezer ember elkezdené leírni amit gondol, akkor elég nagy káosz lenne..
Nekem csak a stílussal volt gondom, nem azzal, hogy kiegészítő információkat írtak a kommentelők. Ha valakiben feszkó van, akkor a saját macskáját rugdossa, ahelyett, hogy a bloggerrel teszi ezt.
" Ha valaki retro sorozatokat ígér, akkor nőjön fel annyira a feladathoz, hogy a kb 50 releváns darabból felsorol tíz érdemit, vagy inkább ne írjon semmit, mert úgy nincs értelme."
Nem ígér senki, semmit. Főleg nem egy átfogó elemezést. Vannak olyan blogok, amik tényleg részletesen, utána nézve, elemezve készülnek. Ez nem ilyen és a blogok nagy része sem. Szóval számon kérni egy olyan színvonalat, ami nem elvárható, szerintem irreális elvárás. Ha csak belinkelt volna pár videót, akkor azt sem tehetnéd szóvá. Van millió clickbait cím (ez nem az) oda is mindenhova írni kellene, hogy "Hát nem ezt vártuk"?
"vagy csináljuk rendesen, vagy ne csináljuk"
Ha idősebb vagy, gondolom igen, akkor emlékszel még a Facebook előtti időkre, amikor boldog-boldogtalan blogolni akart.. Szerinted a te színvonal mércédnek hány blog felelt volna meg? Őszintén?
"amint kifizeted a piaci árát az ezzel töltött munkaidőmnek"
Mi a piaci ára és honnan tudjam, hogy milyen színvonalon írsz, ha nincs egy blog sem, amit meg tudnék nézni?
Még egyszer mondom, a ROSSZindulatú kommentekkel volt a baj. Van az a mondás, hogy "Ajándék lónak..." ez itt is érvényes. Majd, ha fizetsz a bloggernek, akkor számon kérhetsz rajta dolgokat, addig ha nem tetszik valami, tovább lehet kattintani.

Metálvörös 2018.08.09. 11:09:51

Ígérem ez az utolsó :) Egy elég összeszedett lista, de csak a 80-as éveket tartalmazza:
www.hirado.hu/2015/06/06/nyomokat-hagynak-bennunk-ezeket-sorozatokat-nezzuk-evtizedek-ota/
A lista az interjú után található! E szerint a Forsyte-saga nem kedden volt :(

kkkchris 2018.08.09. 11:20:12

A helyzet az hogy a posztíró _FALS_ adatokat ír le.
"Ezzel a családi sorozattal kellett volna kezdenem! Mert, életem első sorozata, ez volt. És ezt is az Rtl Klub adta ( oké, bocs, hogy megint Rtl...nem találtuk a távkapcsolót...vagy, ugye akkoriban, még fel kellett állnia, ha csatornát akartunk váltani..szóval lusták voltunk :D)"
Amikor RTL volt akkor már qrvára nem kellett senkinek sem felállni a csatornaváltáshoz.
A kngiht rider első vetítése... és a többi... ha már ír valamiről amit sokan olvasnak igényesebb lett volna kicsit utána menni a dolgoknak. NEM az RTL-el kezdődött a sorozatvetítés magyarországon. Az retró meg születéstől függően jelenthet több időszakot de az biztos hogy nem a 2000-es éveket retróval illetni még sehol nem láttam - 60-90es évek inkább.

kommentes nikk 2018.08.09. 11:59:27

@SZPIITII: az a helyzet, hogy blogolok, pénzért, csak nem a saját nevem alatt fut :))))) Elég sikeres blog különben.

2018.08.09. 12:15:24

Szombat esti filmkoktél!

SZPIITII 2018.08.09. 12:17:07

@Metálvörös:
"pár perc Google használattal a blogger megkímélhette volna magát a negatív hozzászólások jó részétől."
Nem kell negatívat kommentelni, hanem rá kell kattintani az "x"-re, ez a legjobb megoldás.

Ja, meg vasárnap 4-től volt a Disney ha minden igaz :D

SZPIITII 2018.08.09. 12:19:20

@Ylim:
Te egy akkora paraszt vagy, hogy a Traktor TV a kedvenc csatornád..

SZPIITII 2018.08.09. 12:20:26

@kommentes nikk:
Nem lehet annyira sikeres (anyagilag) ha engem akarsz lehúzni, hogy cikket írj.. :P

Macropus Rufus 2018.08.09. 12:46:47

na akkor a retro sorozatok (amik így hírtelen eszembe jutottak)
- Nők a pult mögött
- Látogatók
- Kórház a város szélén
- Időlabirintus
- Szomszédok
- Barátok közt (ha már 98-as sorozatokat nézett, ez is akkor indult)
- Szupernagyi
- Linda
- Szex és NewYork (az is 98-ban kezdte)
- Dawson és a haverok (szintén 98-as)
- X-Akták (ez meg 93-as.)
- Jóbarátok

ennyi ugrott be hírtelen. De az tény, hogy a fent felsoroltak közűl csak a Knight Ridert néztem.

Macropus Rufus 2018.08.09. 12:48:34

@kergelepke [UK]: én! :) de az sem tegnap volt. :) az még valamikor a 80-as években ment, ha jól emléxem :)

kommentes nikk 2018.08.09. 12:51:29

@SZPIITII: ingyen nem írok semmit, elég sokat melóztam már ingyen :) Nyilván komolytalan ajánlat volt, nincs szükségem a pénzedre, és úgyse fizetnél annyit, amennyit kérek :)

Macropus Rufus 2018.08.09. 12:52:49

@doomguard: volt közös élmény. Meg lehetett vitatni az eseményeket. Jó volt na :)

Macropus Rufus 2018.08.09. 12:54:38

@Szabványok: ha már scifi: Alfa holdbázis?
Az sem volt egy 1xü film. Néha kimondottan félelmetes volt. Már akkori szemmel nézve.
Mert ma egy átlagos mese horrorisztikusabb tud lenni nála.

Szabványok 2018.08.09. 13:15:23

@Macropus Rufus: Nekem az alfa holdbázis nem annyira tetszett. Már nem volt annyira végletesen, sőt nevetségesen naív, mint az Orion űrhajó, de azért nagyon irracionális elemek voltak benne. Az Airplane II.-ben nagyon jól kifigurázzák, az tetszik!

Abban teljesen egyetértek, hogy a mai scifik azok vagy mesék, vagy az ijesztgetésre mennek rá. (Tipikus az Alien sorozat.)

Macropus Rufus 2018.08.09. 13:32:50

@A nép fia:
"Animéből pedig szintn nem a Pokémon, hanem a Dragon Ball volt az első igazán populáris hazánkban. "

holt versenyben a Nils Holgerssonnal. 1987 decemberében mutatták be nálunk a Dragon Ball-t és 1988. januárjában a Nils Holgerssont. Szóval holt verseny. De akkor már ki lehet jelenteni, hogy nem csak a Dragon Ball volt az első populáris anime. Kapásból már legalább ketten voltak. ;)

Macropus Rufus 2018.08.09. 13:39:46

@kommentes nikk:
akkor, hogy akérésed parancs:

Sorozatok 1961-2018: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kategória:Magyar_televízioss_sorozatok_bemutató_éve_szerint

és kiegészítés képpen: amerikai sorozatok 1957-2018
https://hu.wikipedia.org/wiki/Kategória:Amerikai_televízós_sorozatok_bemutató_éve_szerint

ez eléggé átfogó képet ad a retro sorozatokról? :) ;)

Macropus Rufus 2018.08.09. 13:47:35

@Szabványok: az Orion az atom jó volt. Én mindig néztem.
"Felszállt az Orion,
Benne McLane a parancsnok..." és ezt mennyit énekeltem. :)

Az Alfa holdbázist, meg csak sumákolva tudtam nézni, mert az őseim nem engedték, szerintük nem kimondottan gyereknek való. Aztán amikor kisírtam, hogy nézhessem, pont valami űrszörny ellen harcoltak, aminek csápjai vagy mik voltak és simán zabálta az űrhajósokat megfelé. Na akkor jöttem rá, hogy lehet néha igazuk is lehet :D
egy darabig érdekes álmaim voltak utánna :D :D

Szabványok 2018.08.09. 14:20:13

@Macropus Rufus: "Felszállt az Orion,
Benne McLane a parancsnok..." és ezt mennyit énekeltem. :)
Én arra emlékszem, hogy "tá, tá, tatatá, tá, tá, tatatá,...." és örvénylik a víz a lefolyóban.

kommentes nikk 2018.08.09. 14:32:19

@Macropus Rufus: nem értem, ezt nekem akartad írni? Ha igen, miért?

SZPIITII 2018.08.09. 14:36:36

@kommentes nikk:
Nyilván te is tudod, hogy én kinek és milyen szolgáltatásért fizetnék. Tudod, hogy van az a pénz. Ismered a viccet, amikor a krvát megkérdezik, hogy 5000-ért mit vállal ..? Akkor gyere betonozni. :D
Mutasd a blogot és mondom mennyit ér.

hdnctrl 2018.08.09. 15:14:41

Ezek közül egyik sem retro.
Ezek szimplán csak régi sorozatok.
Retro az, ha ma forgatnak egy sorozatot, ami úgy néz ki, mintha régi lenne. Ilyen pl. a Goldberg család a CC-n.

Macropus Rufus 2018.08.09. 15:26:59

@kommentes nikk: nem. nem neked, félre ment.

de akkor kinek is? :o :)
na mind1... öregszem :)

kommentes nikk 2018.08.10. 09:50:19

@SZPIITII: mivel nem a saját nevem alatt fut, nem mutatom, mert az a lényege, hogy úgy tűnik, mintha az írná, akinek a neve ott van. Az hogy mennyit ér az kiderül abból, amennyit kapok érte :))))))

SZPIITII 2018.08.10. 18:33:52

@kommentes nikk:
Ja, már értem :) Azt gondoltam az eredeti neved alatt fut, de akkor így már ok. Ha megfizetnek, akkor biztos jól csinálod.

Ezt töltsétek ki:
lelekhatar.reblog.hu/top-50-retro-tv-sorozat---hanyra-emlekszel
Vérvörös. Feltűnő. Provokatív. Elgondolkodtató.
süti beállítások módosítása