Vérvörös. Feltűnő. Provokatív. Elgondolkodtató.

2017. december 21. 10:06 - Kokas Bálint

Vérvörös vs. Cara: Halál a Ragadozó ellen! Második fejezet 2. rész: Válaszok

Új történet!

2 lány. 2 regényből. 2 író. 1 szövetség! Titok, szerelem, akció! Vérvörös pedig visszatér! A vér az élet, halál jelképe...Reményt adott, éltetett...de most...ő maga lesz A HALÁL. Cara. Makacs. Őszinte, És élete legnagyobb kalandjába kezd. Kalandba, mit majd vérrel vésnek fel az Égbe...

Ami eddig történt:

 http://eleg007.blog.hu/2017/12/07/vervoros_vs_cara_halal_a_ragadozo_ellen_masodik_fejezet_1_resz_valaszok

 

 karika.png

A jéghideg, csontig hatoló hideg térített magamhoz. Egy kísérteties, sötét helyen voltunk. Éreztem, hogy egy fűcsomóra lépek, és szemem hirtelen egy jellegzetes építményen akadt meg. Száz közül is felismerném.

- Mit keresünk apám sírjánál!!!???- Dideregtem a mellettem állóknak, végképp összezavarodva. - Mi…?

Nem tudtam megszólalni. Az emlékek hirtelen előtörtek belőlem. -Pedig már tényleg kezdtem magam túltenni rajta. Apám 2 éve, autóbalesetben halt meg. Bronz sírja volt, két kivont bronz karddal.

- Megértem, ha fáj…- szólt együttérzően Vérvörös, kezét a vállamra téve.- De történetesen van még egy nyomunk… igaz, nem vettük számításba ezt…

- És micsoda véletlen – szólalt meg Carlo, ezúttal emberre hasonlító, normális hangon.- A nyom szerint a Lélekzabáló, már bocsi, de te mondtad… nos…

Elhallgatott. Vérvörös szinte suttogva folytatta.

- A sírját valaki… valaki kiásta…de azt tudjuk, hogy….

A lány elhallgatott.

- MITTT??? – ordítottam remegő hangon a némaságba. - Mit? Ugye nem azt akarod mondani, hogy… hogy apám az???

- A lánya…- folytatta Vérvörös megadva magát. - A lánya ötödik hó, hatodikán született, Cara!

- Vagyis pont akkor, amikor te! – fordult felém Vérvörös, nem titkolt együttérzéssel.- Azért ma…azért ma találkoztunk…mert…

- Sejtettük már, hogy te vagy az! – fűzte tovább a történetet Carlo.- De most már tudjuk, apád nem halt meg! És elfelejtett pár dologról beszámolni neked!

- Én már teljesen összezavarodtam – leültem a sír elé. Pörgött az agyam, de egyszerűen annyi információt kellett feldolgoznom, hogy beleszédültem. – Azzal gyanúsítotok, hogy én vagyok a Lélekzabáló?

- Nem. Te tudod legyőzni – szólt csendesen Carlo.

- Miért pont én?

- Te vagy az egyedüli, akire nem hat a képessége. Te vagy a Lélekerő. A te lelked az egyedüli, amire semmi sem hat, de mégis a meghasadt lelkekből erőt merítesz – világosított fel Vérvörös. Ez már sok volt. Eddig is tisztában voltam azzal, hogy valamiért különleges vagyok, de arra nem gondoltam, hogy ennyire.

- Készült egy jóslat is, hogy 120 év múlva születik egy lány, ötödik hó hatodikán, aki legyőzi a Lélekzabálót – folytatta Carlo.

- Állj, állj, állj! – integettem a kezemmel. – Honnan tudjátok, hogy én vagyok az? Nagyon sokan születnek ezen a napon…

- Apád mikor született? – felelt kérdésre kérdéssel Vérvörös.

- Május hatodikán.

- Nagyapád mikor született? – kérdezte Carlo.

- Május hatodikán – motyogtam bizonytalanul.

- S lőn, majd egy megmentő, ki harmadikként születik a felmenőivel egy napon, de óh, vigyázz, mert a sötétség, ha bekebelez, te magad válhatsz a fertelemmé – idézte Vérvörös. – A jóslat így szól szóról szóra.

- És mi köze az apámhoz? – kérdeztem. Már megint túl sok az információ, amit fel kell dolgoznom.

- Apád volt a második, aki ezen a napon született. Ő az, aki általában a gonosz felé fordul. Csak azt nem tudjuk, hogy gonosszá vált, vagy esetleg a Lélekzabáló kísérletezik a holttestével. Mert készül valamire, méghozzá arra, hogy átvegye a hatalmat a világ felett – mondta Carlo. Majdnem elnevettem magam. Mintha egy fantasy kellős közepébe csöppentem volna. Lélekzabáló, Lélekerő… mi a franc?

- És ti kik vagytok?

- Mi vagyunk a Lelketlenek, a semlegesek – magyarázta Vérvörös. – Mi segítjük a Lélekerőt mindenben. De veszélyes a mi munkánk, mert bármikor átállhatunk a sötét oldalra.

Fergeteges. Másra sem volt szükségem, mint két instabil segítőre.

 Kellett egy újabb perc még felfogtam a szavak jelentőségét.

-Mondjuk siettnünk kéne..- Harapott Carlo az ajkába.- A Lélekzabáló perpill bárhol lehet. Bárki lehet az…ja és nem hiszem, hogy elöntötte volna a karácsonyi szeretet.

- Igen – helyeselt Vérvörös a temetőt pásztázva.- Sürget az idő…. és nincs semmi informá…

- Mi az, hogy én is fertelemmé válhatok? – Ugrottam fel a sírról hirtelen.- Ugye nem azt akarod mondani, hogy én is..???

- De, de - bólogatott bőszen Carlo, eleresztve egy szenvtelen mosolyt.- Olyan vagy, mint mi: ha valami negatív ér, ha nem tudsz uralkodni az érzelmeiden, akkor te magad válsz gonosszá.

- Izgisen hangzik, de kihagynám.

- Hát üdv a klubban! – Csapta össze tenyerét, a helyzethez képest vidáman.

Reagálni akartam volna, de ekkor váratlan dolog történt.

Alig pár lépésre mellettünk léptek zaja verte fel a némaságot.

- Társaságunk van – figyelmeztetetett csöndesen Vérvörös. - Asszem, halkabban kéne…

A sötétségből hirtelen egy középmagas alak sziluettje rajzolódott ki. Felénk tartott.

Térdem remegni kezdett az izgalomtól, és magamba gyorsan elmotyogtam három miatyánkat, hogy ne a Lélekzabáló legyen az.- A horrorokban rendszerint a sötét és elhagyatott temetőkben bukkan fel valami, szóval éltem a gyanuperrel, hogy félelmem nagyon is jogos volt.

-Cara! Húzódj mögénk! – Ragadta meg a karomat Vérvörös, szinte suttogva.- Akármi történjék is, ne mozdulj…

-De én meg tudom magam…- erősködtem, de azért úgy tettem, ahogy kérte.

-Nem, még ez új Neked! – intett le a lány szeliden.- Számol a gyengeségeddel. Fasírt lenne belőled.

A jövevény még jobban közeledett. Finom Dany Dos parfümjének illata, valahogy bizalomgerjesztőnek tűnt.

-Nem tudom mikor féltek utoljára ennyire tőlem! – csendült fel egy fiatal fiú hangja, magabiztos könnyedséggel. - De, hogy szerelmem, te is tarts tőlem… nemár: ez tényleg abszurd!

Szinte hallottam, ahogy Vérvörös levegővétele szaporábbra váltott az izgalomtól.- Vééééé??? – Kérdezte újjongva, azonnal a fiú karjaiba vetve magát.- Te mit keresel itt?

 Carloval döbbentent megkönnyebbüléssel néztük a fejleményeket.

- Veselius Braudner, Vérvörös nagy szerelme! - tolmácsolta a jelenetet, fülemhez hajolva.- Ha jól tudom, hónapok óta nem látták…pfújj…mindjárt hányok!

A két szerelmes hosszas, izzó csókolózásba kezdett. – Hiányoztál…- Szuszogta Vérvörös, szerelme karjaiba burkolózva.- Hogyhogy itt?

Vé csak egy újabb csók után volt hajlandó válaszolni.

- Elfelejtetted, hogy én vagyok az őranygyalod? Aztán már felénk is fordulva, hangosabban folytatta. -  Tudom, hogy hol van a Lélekzabáló. És azt is, hogy mit tervez!  

- MIIII??? – kérdeztük egyszerre értetlenül meredve rá.

- Gondolkodjatok! – folytatta a fiú komolyan. - Lelkeket akar. Keres valamit. Hol lennétek a helyében?

Találós kérdésére néma csend volt a válasz.

-Oké, nem csigázlak titeket! Oda megy, ahol sok ember van! Ahol elvegyülhet a tömegben. Ahol szinte tárcán kínálják magukat a lelkek.

-Kinyögnéd, hogy mi van? – Rivallt rá Carlo.- Semmi kedvem kitalálósdit…

-Kussolj már! – sziszegte dühösen Vérvörös.- Vagy ha nem, esküszöm, hogy te leszel a desszertje…

Nem tudtam nem elnevetni magam. Egyre jobban kezdtem csípini Vérvöröst.

- A Moonroel megnyitóján van! – Jelentette ki Vé, ügyet se vetve a türelmetlenre. - Vagyis mondhatnám úgy is, hogy főiskolai bulin van, mert az egy új kollégium.

- Szóval…- vágtam a szavába bocsánatkérően. - Szóval innen 10 percre van!

-Pontosan! Okos vagy, Cara! – biccentett elégedetten Veselius megragadva Vérvörös kezét.- Készen állsz az újabb kalandra? – Kaccsintott rá csibészen.

- Hát…ha nem halok meg egy nap alatt háromszor, naná! – nevette el magát a lány.

- Állj! Honnan tudod a nevem? – Húztam fel a szemöldökömet értetlenül.- Mi még nem is…?

- Ő már csak ilyen! – előzte meg a válasszal szerelmét Vérvörös könnyedén.- Anélkül ismer, hogy bemutatkoznál. Szerinted, én mennyire voltam rá kiakadva?

- Semennyire! – kotyogott közbe Vé. - Mert rögtön belém szerettél, hiába tagadod.

- Csak szeretted volna!- Feleselt vissza Vérvörös nevetve.- Olyan ágról szakadt voltál, hogy megsajnáltalak.

- Kapd be, te kis szemétláda! – kontrázott rá Veselius, büszkén kihúzva magát.- Ezért még este számolunk. Érintsetek meg. Teleportálni fogunk.

-Totál eszméletlen!- Visítottam fel, mint egy nyolcéves, de aztán el is szégyeltem magam.- Bocsika, de ez akkor is….

Mikor mindanyian Véhez értünk, ismét kicsúszott alólam a talaj…

A buli helyszínén bukkantunk fel, legalábbis csak a zenéből jöttem rá, mert borzasztóan szédültem.

- Legközelebb inkább gyalogoljunk, mert borzasztóan szarul vagyok – motyogtam.

- Első teleportálás. Szólnom kellett volna – vigyorgott Vé.

- Jól vagy, Cara? – hajolt közelebb hozzám Carlo. Én csak ingattam a fejem, mert éreztem, hogyha megszólalok, menten kiadom a vacsorámat.

- Sietnünk kellene – türelmetlenül topogott Vérvörös.

- Még Cara jobban lesz, lenne ötletem, mivel üthetnénk el az időt – kacsintott rá Vé.

- Persze, mi meg tartjuk a gyertyát, nem? – mondta Carlo.

- Vagy csinálunk egy gangbanget – motyogtam erőtlenül, a többiek meg elnevették magukat. – Mehetünk, jobban vagyok.

Igaz a lábaimban még nem sok erő volt, de éreztem, hogy fontos ez a küldetés.

- Mi a terv? – kérdezte Carlo.

- Úgy teszünk, mintha főiskolások lennénk – mondta Vé, közben megfogta Vérvörös kezét. – Csak bulizni jöttünk. Fontos, hogy mindig együtt maradjunk. Szóval… - nézett Vé Carlóra és rám.

- Biztos, hogy nem! – tiltakozott Carlo.

- De, de. Milyen jó is a négyes randi! – kiáltott fel Vérvörös.

- Kizárt – kulcsoltam össze magam előtt a karom.

- Ne legyetek már gyerekesek – mondta Vérvörös. – Muszáj lesz elvegyülnünk.

- Rendben van – morogta Carlo. Megfogtam a kezét, összekulcsoltuk az ujjainkat. Tetszett, de a jó érzéseket eltompította a félelem.

- És miről ismerjük fel a Lélekzabálót? – kérdeztem.

- Magabiztos, társaságkedvelő, de mégis érzed rajta, hogy valami nem stimmel – magyarázta Vé. Aztán beléptünk az ajtón.

Hatalmas tömeg vett körbe minket. A hangszorókból teli torokból üvöltött egy Shakira szám, meleg, párás levegő volt, úgyhogy most már TÉNYLEG szarul voltam.

- Rég találkoztunk - hallottam a hátam mögött Vérvörös hangját (legnagyobb meglepetésemre nagyon is tisztán) - Hiányoztál Vé.

Nem fordultam meg, csak tovább furakodtam a tömegben, közben radarként járatva a szememet. – Legalább ha tudnám, hogy mégis, mit keresünk - kiáltottam a mellettem nyomuló Carlonak, akit persze a főiskolás kis ribik, mindennél jobban lekötöttek. - Olyan, mintha tűt keresnék, a szénakazalban…

- Az is könnyebb meló lenne - horkant fel Carlo egyetértően. - Keresnünk kell valami jellegzetest… valami…

- Srácok! A pultnál várjatok meg! - tette a kezét vállamra Vérvörös. - Nagyon rám jött a pisilhetnék, bocsi…

Mielőtt bárki reagálhatott volna rá, a lány szinte futólépésben eltűnt.

- Oké, ez fura….- ráncoltam össze a homlokomat, kérdően nézve a többiekre, miután már sikerült egy pultfélénél letelepednünk. – Kezdem reménytelennek érezni ezt az egészet.

- És akkor még csak pár órája ismered Vérvöröst - tette hozzá Veselius szemtelen vigyorral az arcán.- Lefogadom, hogy nem pisilni ment, hanem kieszelt valamit.

-Partizánakció? – értetlenkedtünk egyszerre Carloval. - De miért hagytad elmenni? – nem tehetek róla, volt egy kis szemrehányás a hangomban. Ha a Lélekzabáló itt van, tudhat róla, hogy vadászunk rá, és mivel Vörös most külön van, túl gyenge préda.

- Őt nem tarthatod vissza! – jelentette ki hirtelen elkomorodva Vé. - Hidd el ezerszer megpróbáltam már. Mindig megszívtam…

 

Kokas Bálint, Szabó Enikő

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eleg007.blog.hu/api/trackback/id/tr1313515957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vérvörös. Feltűnő. Provokatív. Elgondolkodtató.
süti beállítások módosítása