Vérvörös. Feltűnő. Provokatív. Elgondolkodtató.

2018. március 29. 22:51 - Kokas Bálint

Múzsád ? 1.rész: Ady Endre- A magyar Ugaron

Tudom, hogy nem ma ünnepeljük a költészet napját (kellemes húsvétot mindenkinek!), nyugi...nem örültem meg! Vagyis de: csak a kezelőorvosomtól, kaptam fél óra szabadidőt...haha! De viccet félre téve! Mint azt mindenki tudja, április 11.-én tartjuk a magyar költészet napját. Na, vajon, miért ekkor? Pontosan! József Attila születésnapjának dátuma ez. Jeles dátum, illik tudni. Az már csak pluszpont, ha valaki azt is megmondja fejből, hogy mikortól ünnepeljük a magyar költészetet? Bevallom őszintén, én is puskáztam: 1964-óta.

Arra gondoltam, hogy nem lenne hátrány, ha egy kis kultúrával is szolgálnék. Hiszen sajnos ma már kevesebben figyelnek fel egy Ady Endre versre, mint mondjuk egy celeb szakítására, vagy egy frissen leforgatott Brad Pitt filmre! Teszem hozzá, semmi bajom Braddel...a celebek meg olyanok, mint Kiszel Tünde új fényképei: vannak, de minek? 

Röviden a lényeg: mostantól egy-egy versfeldolgozást, verset fogtok találni a blogon. Nem mondom, hogy mindennap posztolni fogok, de igenis adjuk meg az esélyt a rímeknek, és a remek előadóknak! :) 

Mielőtt még valaki megkérdezné: saját verset, ide nem  fogok posztolni 1. Szóljanak ezek a bejegyzések a megemlékezésekről 2. Mostanában nem írok verseket sűrűn, 3 Ha írok, személyes jellegűek...amit egyszer úgyis elfogtok olvasni, mert rajta vagyok egy kötetkiadáson! :) Csak bátorítani tudok mindenkit, hogy rímeljen, hiszen mindenkinek van múzsája, még ha leplezi is...

Az első vers, az egyik kedvencem Ady Endrétől, melyet egy kiváló (már sajnos elhunyt) színművész tolmácsolásában hallhattok.  

 

 

Vérvörös Blog a facen: https://www.facebook.com/vervorosblog/ 

Kokas Bálint

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eleg007.blog.hu/api/trackback/id/tr6313789488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Vérvörös. Feltűnő. Provokatív. Elgondolkodtató.
süti beállítások módosítása